Spis treści
ToggleSkuteczne strategie komunikacji ESG
Posiadanie skutecznych strategii w zakresie komunikacji ESG ma zasadnicze znaczenie dla firm w budowaniu lojalności, przyciąganiu nowych klientów i zapewnianiu interesariuszy. Jednak w najnowszej historii byliśmy świadkami, jak firmy były wzywane do prania zieleni, prania społecznego, a nawet prania tęczy. Dlatego morał tej historii jest taki, że istnieją dobre i złe sposoby komunikowania wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wyzwanie polega na tym, że barierki nie są oczywiste i mają potencjalnie negatywne konsekwencje. Powoduje to, że wiele działów komunikacji chodzi po omacku i poddaje w wątpliwość swoje pomysły. Klucz do sukcesu kryje się jednak w danych.
Wraz z regularnym pojawianiem się w mediach skandali związanych z greenwashingiem, opinia publiczna dała jasno do zrozumienia, że fałszywe twierdzenia nie będą tolerowane. Firmy, które wyprzedzają konkurencję i już wprowadzają zmiany, mogą czuć się jak między młotem a kowadłem. W końcu usłyszałeś wezwanie konsumentów i interesariuszy i podjąłeś inicjatywę, aby rozpocząć proces. Dokonałeś zmiany, a teraz musisz znaleźć sposób na dzielenie się postępami, który nie zniweczy całego dobra, które próbowałeś zbudować. Odpowiedzi znajdują się w danych, ale najpierw należy pobrać listę kontrolną!
Dane nie dramat
Przejście firmy na zrównoważony model biznesowy wymaga dużego przywództwa i dalekowzroczności. Nie wspominając już o tym, że zarządzanie zmianą nigdy nie jest łatwe. Ale kilku złych aktorów zmąciło wody, pozostawiając decydentów zdenerwowanych reakcją. Dlatego dla właścicieli firm, którzy chcą zademonstrować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, najlepszym podejściem jest dzielenie się danymi i raportowanie postępów. Angażując odpowiednią stronę trzecią do stworzenia kompleksowego raportu na temat osiągnięć w zakresie zrównoważonego rozwoju, właściciele firm mogą zapewnić, że twierdzenia o praniu ekologicznym, praniu społecznym, praniu tęczowym i praniu niebieskim są poparte weryfikowalnymi dowodami, a nie przedstawiane jako puste obietnice. Chociaż proces ten może wiązać się z kosztami początkowymi, właściciele firm mogą ufać, że ich klienci docenią dostęp do wiarygodnych informacji na temat wpływu firmy na społeczeństwo i środowisko. Dzięki dokładnemu raportowaniu przez zewnętrzny organ właściciele firm mogą skutecznie prezentować zarówno postępy poczynione w kierunku większego zrównoważonego rozwoju, jak i wszelkie obszary wymagające poprawy.
Zdefiniuj odbiorców i cele komunikacji ESG
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych ważne jest, aby jasno określić zarówno grupę docelową, jak i cele. Są to wspólne pierwsze kroki dla każdej kampanii marketingowej. Niezależnie od tego, czy korzystasz z metodologii Know Your Customer (KYC), czy Buyer Persona, istnieją pewne informacje, które musisz zebrać. Będziesz chciał wiedzieć, kim są, jaki jest ich wiek, płeć, lokalizacja i inne informacje, które opisują Twojego idealnego klienta. Następnie będziesz chciał znaleźć wyzwania, przed którymi stoją, oraz sposób, w jaki Twój konkretny produkt lub usługa może zaspokoić ich potrzeby. W tym przypadku, jak zrównoważony rozwój wpisuje się w ich życie. Cele biznesowe mogą dotyczyć budowania marki, przyciągania nowych odbiorców, zdobywania nowych grup demograficznych, naprawiania przeszłych relacji lub wprowadzania nowych produktów i usług, które są zrównoważone. Ale jeśli jasno zdefiniujesz tę część podróży, historia praktycznie napisze się sama. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, pobierz listę kontrolną!
Zbadaj swoich interesariuszy
Aby budować długoterminowe relacje z interesariuszami, ważne jest, aby ich zrozumieć. Może się to wydawać oczywiste, ale kiedy ostatnio zidentyfikowałeś wszystkie grupy interesariuszy? A kiedy ostatni raz faktycznie poprosiłeś ich o spostrzeżenia? Dla jasności, akcjonariusz to osoba, która posiada akcje danej firmy, podczas gdy interesariusz to osoba lub grupa, która korzysta z usług tej firmy. Interesy interesariuszy obejmują klientów, dostawców, wierzycieli, społeczności lokalne, pracowników i każdego, kto jest zainteresowany sukcesem organizacji. Jeśli prowadzisz działalność na innych kontynentach, Twoje działania biznesowe mają również wpływ na inne kontynenty. Zrównoważony rozwój organizacji jest ściśle powiązany z jej interesariuszami. Gdy wszystkie zobowiązania wobec tych interesariuszy zostaną spełnione, organizacja osiągnie długoterminowy zrównoważony rozwój. Dlatego ważne jest, aby zidentyfikować i wysłuchać swoich interesariuszy.
Opracowanie kluczowych komunikatów
Ważnym elementem każdej strategii zrównoważonego rozwoju jest rozwój i komunikacja kluczowych komunikatów. Jeśli jeszcze nie przeczytałeś poprzedniej sekcji, zatrzymaj się teraz i przeczytaj ją ponownie! Wiele firm upada z powodu zaniedbań w tym obszarze – nie pozwól, aby Twoja była jedną z nich. Bez solidnego planu dzielenia się komunikatami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju z interesariuszami, organizacja tylko zwiększa ryzyko niepowodzenia. Celem jest zaangażowanie wszystkich zaangażowanych stron poprzez opracowanie skutecznych kluczowych komunikatów. Tworzenie jasnych komunikatów wokół inicjatyw jest istotną częścią procesu wdrażania zrównoważonego rozwoju w każdej organizacji. To właśnie zbuduje zaufanie i lojalność. Kluczem jest rozpoczęcie od czegoś małego, co będzie rezonować z odbiorcami. Znajdziesz to w zebranych punktach danych.
Wybierz odpowiednie kanały
Ponieważ zrównoważony rozwój jest dziś kluczową częścią skutecznego marketingu, wybór odpowiednich kanałów dla przekazu jest niezbędny. Ponownie, jeśli przeprowadziłeś KYC swojej persony kupującego, powinieneś już mieć całkiem niezłe pojęcie o tym, gdzie Twoi odbiorcy są online. Ponieważ każda platforma jest inna, ważne jest, aby dostosować swój przekaz do mediów. Alternatywnie, możesz dodać trochę emocji do swojej wiadomości i zaskoczyć odbiorcę, dostarczając ją na materiałach pochodzących z recyklingu z dołączonym kredytem węglowym. Wiadomość w wiadomości. Niezależnie od tego, ważne jest, aby odkryć kreatywne podejście do zakłócania rutyny podczas dostarczania deklaracji wartości. Ale wszystko zaczyna się od wartości w danych. Jeśli zgadujesz, jesteś w tarapatach!
Mierz i oceniaj swoje wyniki
Dwa ważne działania dla skutecznych strategii komunikacyjnych to pomiar i ocena wyników. Gromadząc odpowiednie dane i spostrzeżenia w odniesieniu do benchmarków, organizacje mogą zweryfikować skuteczność swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pomoże to również zidentyfikować obszary wymagające poprawy, co przyspieszy wysiłki. Nie chodzi tu tak bardzo o maksymalizację wartości, jak o jej właściwe osiągnięcie. Oba te cele ostatecznie się zbiegną, ale nie chodzi tylko o dotarcie do celu, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy sytuacja ulegnie zmianie. Sukces nie jest już mierzony w ten sam sposób. Istnieją jednak nowe, proste i opłacalne rozwiązania, które pomogą mierzyć, zarządzać i raportować niefinansowe wskaźniki KPI dla celów strategicznych. Pobierz listę kontrolną!
Budowanie od podstaw
Teraz, gdy rozumiesz już kluczowe elementy tworzenia skutecznej strategii marketingowej, co dalej? Zacznij działać! Zastosuj w praktyce powyższe kroki i wprowadź swoją wizję w życie. Aby skierować Cię na właściwą ścieżkę, przygotowaliśmy listę pytań, które inwestorzy i interesariusze wykorzystują do oceny działań firm w zakresie zrównoważonego rozwoju. Została ona zaprojektowana tak, aby umożliwić kierownictwu spojrzenie z perspektywy interesariuszy. Ale to, czego naprawdę potrzebujesz, aby zacząć, to ustalenie poziomu bazowego. Tak więc, pobierz listę kontrolną!
Najczęściej zadawane pytania dotyczące komunikacji ESG
F. A. Q.
Greenwashing to zwodnicza praktyka marketingowa mająca na celu przedstawienie produktu lub usługi jako bardziej przyjaznej dla środowiska niż jest w rzeczywistości. Firmy przyjmują „zielone” praktyki, ale wykorzystują marketing do promowania produktu w sposób, który wyolbrzymia zakres ich ekologicznych wysiłków. Daje to klientom błędne przekonanie, że produkt jest lepszy dla środowiska niż w rzeczywistości. Praktyka ta jest nie tylko nieetyczna, ale także stanowi niedźwiedzią przysługę dla świadomych ekologicznie konsumentów, którzy chcą dokonywać bardziej ekologicznych wyborów. A w niektórych przypadkach zwiększa szkody wyrządzane środowisku.
Social washing to koncepcja, która stała się ostatnio szerzej dyskutowana w świecie biznesu. Polega ona na tym, że firmy podejmują zewnętrzne wysiłki, aby wyglądać na bardziej odpowiedzialne społecznie i etyczne w celu poprawy swojej reputacji. Nie odnosi się to jednak do żadnej z ich wewnętrznych polityk czy procedur. Praktyki takie jak przekazywanie pieniędzy po katastrofie public relations lub wdrażanie symbolicznych środków różnorodności są uważane za pranie społeczne. Daje to złudzenie, że korporacje podejmują znaczące kroki w celu poprawy społeczeństwa, jednocześnie wspierając swoje interesy biznesowe. W wielu przypadkach ci, którzy angażują się w pranie społeczne, muszą w końcu stawić czoła ostrzejszej krytyce i większej kontroli. Jest to przypomnienie, dlaczego firmy powinny dążyć do długoterminowego postępu, a nie do powierzchownych reform.
Rainbow washing, podobnie jak social i greenwashing, to taktyka marketingowa stosowana przez firmy i organizacje. Polega ona na fałszywym przedstawianiu siebie jako przyjaznych i akceptujących społeczność LGBT+ w celu zwiększenia własnej popularności. Często przynosi to więcej szkody niż pożytku, ponieważ nie odnosi się do żadnych rzeczywistych problemów, z którymi boryka się społeczność LGBT+. To z kolei często oddala te same firmy od wszelkich rzeczywistych działań, które mogłyby przynieść korzyści tej grupie.
Karta zrównoważonego rozwoju to dobrowolna umowa, którą organizacje zawierają w celu przestrzegania zasad społecznych, ekonomicznych i środowiskowych. Takie karty często zawierają deklarację wizji określającą, co organizacja chce osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju. Po tym następują konkretne działania, zobowiązania i terminy, których organizacja musi przestrzegać, aby osiągnąć ten cel. Udana karta zapewnia firmie plan działania mający na celu osiągnięcie bardziej zrównoważonego poziomu odniesienia. Pomaga zapewnić, że wszyscy członkowie organizacji przyjmują zobowiązanie i wspólnie dążą do ułatwienia zrównoważonego rozwoju.
Zrównoważony rozwój wymaga praktycznych rozwiązań, które umożliwią rozwiązanie najbardziej palących kwestii społecznych i środowiskowych na świecie. Komunikacja odgrywa kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju, umożliwiając nam dzielenie się pomysłami, współpracę i współpracę w celu wprowadzenia rzeczywistych długoterminowych zmian. Skuteczna komunikacja pomaga budować relacje między interesariuszami, w tym firmami, organizacjami non-profit i organizacjami rządowymi. Skutkuje to bardziej zdecydowanymi działaniami, które są lepiej dostosowane do inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju. Podnosi świadomość wyzwań, przed którymi stoimy i zapewnia możliwości konstruktywnego dialogu. Skuteczne odwrócenie dwóch wieków niezrównoważonych praktyk nie jest sprintem, ale maratonem.
ESG to skrót od Environmental, Social, and Governance (środowisko, społeczeństwo i zarządzanie). Jest to rodzaj strategii inwestycyjnej, która koncentruje się na etyce, świadomości społecznej i dobrym zarządzaniu. Inwestorzy i interesariusze ESG wykraczają poza tradycyjne wskaźniki finansowe i koncentrują się na aspektach pozafinansowych. Obejmują one sposób, w jaki firma działa w zakresie zarządzania środowiskiem lub polityki dyskryminacji w miejscu pracy. Inwestując w odpowiedzialne spółki, fundusze ESG mają nadzieję generować zyski, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ społeczny. Istnieją wymogi regulacyjne, które obejmują wiele aspektów ładu korporacyjnego, ale standardy ESG są bardziej rygorystyczne, jeśli chodzi o ocenę wskaźników niefinansowych. Pomaga to inwestorom podejmować bardziej świadome decyzje, jednocześnie promując przejrzyste praktyki biznesowe i zrównoważone produkty.
Skuteczne komunikowanie strategii ESG wymaga jasnego planu i powinno być budowane od podstaw, z wykorzystaniem danych. Przeprowadź badania, znajdź odbiorców, wykorzystaj ich kanały i zacznij od małych kroków.
Komunikacja jest kluczowym elementem promowania zrównoważonego rozwoju w każdej organizacji. Łącząc właściwe osoby z odpowiednimi komunikatami i zasobami, interesariusze mogą współpracować w celu zidentyfikowania i rozwiązania kwestii zrównoważonego rozwoju. Może to mieć pozytywny wpływ na działalność firmy, jej lokalne społeczności, a nawet globalną ekologię. Skuteczna komunikacja pomaga również zapewnić, że wszystkie zasoby są odpowiednio przydzielane w celu osiągnięcia wyników finansowych przy jednoczesnym przestrzeganiu zrównoważonych praktyk.